DAVID KÁŠEK: NA TRAŤ SE NESMÍ DOSTAT ANI TRAKTOR Z POLE!

Milovníci cyklistiky se sejdou nejprve ve čtvrtek 23. června v Kovářově u Milevska, kde se uskuteční časovka jednotlivců. Boje o nejlepší české a slovenské cyklisty pak vyvrcholí v neděli 26. června silničním závodem jednotlivců v Mladé Vožici a jejím okolí.


Logistiku má během šampionátu na starosti někdejší úspěšný český reprezentant v cyklokrosu David Kášek. Táborský rodák se rozpovídal v rozhovoru pro Jihočeské týdeníky jak o svých povinnostech při přípravách letošního mistrovství, tak o své kariéře úspěšného cyklokrosaře ověnčeného dvěma bronzovými medailemi z mistrovství světa.

Jakou činnost máte na letošním šampionátu na starosti?

Starám se, aby závod proběhl z hlediska bezpečnosti závodníků v pořádku. Důležité je, aby nám na trať nevjela auta. Jsem součástí sedmičlenného týmu, který zabezpečuje každý vjezd na trať, rozmisťujeme tedy zábrany, aby nám nevjel na trať ani traktor z pole. Také na složitějších křižovatkách budou zábrany. Při závodě v Mladé Vožici budeme mít situaci o něco snazší.

Jak se vám v těchto otázkách spolupracuje se starosty Kovářova a Mladé Vožice?

Starosta Pavel Hroch je nám velmi nápomocný a vždy rád pomůže. Požádal jsem ho o traktůrek, abychom mohli zábrany rozvážet po trati. Touto pomocí nám práci zase o kousek usnadnil. Podobně skvěle se nám spolupracuje se starostou Větrovským v Mladé Vožici, kde nám půjčí také jeden stroj. Tam budeme rozvážet asi o dva kilometry více zábran, jelikož okruh má necelých dvacet kilometrů.

Která místa budou nejnáročnější?

Hodně práce bude na kopci u Rodné, kde bude vyžití pro lidi. Tento zábavní prostor musíme od tratě řádně oddělit. Podobné vyžití pro fanoušky bude u Bělče, kde je poslední stoupání před cílem, v němž se budou závody rozhodovat. K dalším činnostem naší sedmičlenné pracovní čety patří výstavba a demontáž cílové brány, totéž v případě stupňů vítězů. Dále se staráme o rozmístění reklamních bannerů na atraktivní místa u trati. Zabere nám to samozřejmě spoustu času a odhaduju, že to bude tak o sedm hodin delší než u cyklokrosu. Máme na to pátek a vždy tři hodiny před závodem budeme vše dolaďovat ještě o víkendu ráno.

Projel jste si závodní tratě? Jak se vám jako cyklistovi líbí?

Mám je naježděné. Kopec ve Vožici nedlouho po startu směrem na Rodnou je hodně táhlý a nepříjemný. Pokud bude foukat, tak tenhle kopec bude závodníky hodně bolet!

Ve vaší kariéře jste se na špičkové úrovni věnoval cyklokrosu. Kterého úspěchu si ceníte nejvíce?

Bronzové medaile z mistrovství světa 2001 v Táboře. Tehdy jsem přešel jako mládežník prvním rokem do starší kategorie do 23 let. Tohoto světového bronzu si cením ještě více než toho prvního z roku 2000, který jsem získal jako junior.

ROZHOVOR Josef Janda