LUBOŠ KOVÁŘÍK: ZÁKAZY ZASTAVENÍ ROZMÍSTÍME MINIMÁLNĚ TÝDEN PŘED ZÁVODEM

Milovníci cyklistiky se sejdou nejprve ve čtvrtek 23. června v Kovářově u Milevska, kde se uskuteční časovka jednotlivců. Boje o nejlepší české a slovenské cyklisty pak vyvrcholí v neděli 26. června silničním závodem jednotlivců v Mladé Vožici a jejím okolí.


Dopravní značení a určení objízdných tras má během šampionátu na starosti vedoucí realizace ve firmě JANEV Luboš Kovářík, který se rozpovídal v rozhovoru pro Jihočeské týdeníky jak o včasném rozmístění důležitého dopravního značení, tak o zkušenostech s touto prací během vrcholných cyklistických podniků.

Jaká je hlavní náplň vaší práce v souvislosti s konáním letošního šampionátu?

Navrhujeme uzavírky a objízdné trasy a zpracováváme dopravně-inženýrská opatření. V této oblasti spolupracujeme s dopravním inženýrem od policie jak z Tábora, tak z Písku. Zařizujeme také veškerá povolení na úřadech a důležitou součástí je podle požadavku objednatele i samotná realizace přijatých opatření. Zařizujeme dopravní značení, aby bylo na závody vše řádně připravené.

Máte s takovou prací při vrcholných závodech již nějaké zkušenosti?

V podobném duchu jsme spolupracovali už v minulosti s ředitelem letošních závodů Petrem Baloghem na závodech v cyklokrosu, které se konají v Táboře poměrně často. Ať už je to Světový pohár, mistrovství Evropy nebo mistrovství světa. Stejně tak máme zkušenosti s touto činností v rámci Českého poháru v cyklokrosu, kdy jsme se na řádném průběhu závodů podíleli rovněž dopravním značením.

Jak náročné bude rozmístění provizorního dopravního značení při silničním šampionátu v Mladé Vožici?

Vycházíme z propracovaného návrhu a z něj plyne, že některé značky musíme umisťovat už minimálně týden před závodem, například zákazy zastavení. Důležité je včas vyblokovat potřebná parkovací místa přímo v Mladé Vožici, aby lidé věděli, kde smějí vozidlo zaparkovat, a kde nikoliv. Závod se koná v obsáhlejším prostoru a zrovna okolo Mladé Vožice bude vyznačení objízdných tras poměrně složité. Protíná se zde totiž spousta silnic jak ze Středočeského kraje, tak z Kraje Vysočina. Uzavřít Mladou Vožici je snadné, ale objízdná trasa je možná pouze severní částí tohoto regionu. Vyznačit musíme rovněž příjezdové trasy od Tábora, od Vlašimi a od Pacova, kde k přehlednosti použijeme velké návěstní tabule. Tohle značení bude připravené rovněž s týdenním předstihem, od kdy do kdy bude silnice v Mladé Vožici uzavřena.

Při kovářovské časovce budete mít se značením podstatně méně práce, že?

V Kovářově vyblokujeme pouze náměstí pro účely zázemí závodu. Celá trať pro časovku se uzavře až v den závodu ráno, večer se pak znovu zprůjezdní. Při časovce máme práci jednodušší v tom, že nepokrýváme tak rozsáhlou oblast jako v Mladé Vožici. Nemáme tolik uzavřených částí a nemusíme řešit objízdné trasy.

Jaký máte vy osobně vztah k cyklistice?

Jelikož jsem sportovec, jezdím amatérské závody horských kol. Účastním se jihočeských pohárů a podobně. Některé lidi okolo cyklistiky také znám, takže je mi tenhle sport blízký. Šampionát v silniční cyklistice pro mě bude velkou událostí a moc se na něj těším.

ROZHOVOR Josef Janda